Wednesday, November 14, 2007

klag och mindre klag

Det är lustigt hur man aldrig hinner/orkar skriva nåt här, pga tidsbrist, och nu när jag verkligen inte har nån tid, så måste jag klaga om det. Hur ska man nånsin kunna fixa färdigt allt det här i tid? (med "det här" avses förstås hela iden att bli doktor). Mummel.

Reflection: If I communicate with someone from home, the next thing I do will be in Swedish. If someone interrupts and my brain changes language, when I continue writing, this happens.

Anyways, small interesting things going on: Yesterday we had 16 degrees, this morning snow lay on the ground. I'm going to Hawaii this winter. Twice. And home during reading week in February. Research is going forwards (YES!) but oh so slow (gaaaaah). Soon, if I can get the optical data right, I will have finished mass modeling for NGC 3556 from scratch. That is about time. It doesn't help either, that spontaneously, softwares I need to use, decide to stop working, or working in a different manner than what I am used to. The plan is to have this done by tomorrow, as well as instructions on HOW to do it written out and 14 lab reports graded. Also, I need write a thesis chapter and start a paper.

The Hawaii trips, btw, are first a honey moon in December and second observing at JCMT in January.

Och - jag har köpt en trevlig kappa.

Saker jag vill göra NU: webalbum med alla bilder från i höst. Skriva ned allt som pågått också. Måla 2 tavlor. skriva två artiklar. Vara färdig med allt mass modeling tjafs. Ha första kapitlet helt färdigt. vara förberedd för observationerna i januari. Ha tid att öva dans. Beställa Hnolulu-hotell. Göra en ansökan för en "award". FLYGA!!! Och plugga på flygandet. Det som hinns med? inget utom mass modeling, som ändå aldrig blir färdigt, och små korta stunder av vilande (såsom detta). Därav det inte ens sporadiska skrivandet på sista tiden (det blev svenska igen, för jag pratade med min far samtidigt.. )

3 comments:

Anonymous said...

Theresa!

Den där er så spännande så pass du vill vara i gång till Hawaii i december och januari! JAG veta hur mycket du älska den het och fuktig rida ut! Den er god emot har något till blick främre till! Förlåta jag om den här icke ljud mycket fint. JAG använd en Engelsk till Svensk översättning tomt JAG grunda. Hur auktoriserat inte den gör?

Yvonne said...

Well, I'm a loser!!! I have to write in English--Oh, wait a minute, if I throw "eh" in every so often, that will mean I'm writing in CANADIAN!!!

I'm excited for you having two trips to Hawaii. Wow! You'll have a wonderful time. And, then you get to go back home in February. Sounds wonderful.

Hope everything else is going well. Looking forward to seeing you soon.

Lunicrax said...

Romy, that's pretty good - when I translate the words back to English to form the sentences.. ;) I love it how "I" becomes all capitol letters in the Swedish version... The ending is a bit cryptic though.

Yvonne - you beat me to Hawaii! :) I'll have to ask you about things to do while on Oahu, we have some extra days there.