Tuesday, January 06, 2009

First entry of 2009

It's the Thirteenth Day - which is a holiday in Sweden, but doesn't seem to be recognized here (the day the 3 wise men reached Bethlehem, and also apparently the origin of the starboys, who later on were moved to Lucia celebration). The eve of the 13th day, I did stay home. All inspired for the new year (or at least made to believe so), I woke up with headache, which escalated into a migraine, which lasted all day long. Today is however my "new day with new chances", so I'm up early (combination of jetlag, and D getting up at 4.30), and intend to get lots done today! 

Following here is our Christmas greeting card. It should later be a clickable link to a webalbum of our Swedish jul-och nyår adventure. 



(En kvick personlig års-berättelse följer här:
Det var ett bra resår (dock ej så bra som min mors, men det går förstås inte att tävla med). January 2008, ett återbesök till Hawaii, där D och jag hade firat smekmånad 2 veckor tidigare, och mitt första beök på Mauna Kea. Sen var det dags för 1 vecka i Sverige på egen hand i Februari. Konferens i Victoria i maj, och konferens i London, Ontario i juni. Sommar i Winnipeg, med mkt badande. Sommarsemestern sköts på till September, då vi åkte till Holland i 9 dagar, och jag lärde känna mina svärföräldrar lite bättre (äntligen! :). Men först var vi en weekend i Calgary för Alyssas bröllop, och hälsade på Candia. I november: Tillbaka till Hawaii, för 7 nätters observationer på Mauna Kea. David kom för tidernas kortaste HI-semester, 4 dagar, efter jag var färdig, vilket vi tillbringade på stranden i Kona. Suveränt. Winterpeg i 1.5 månad med rejält låga temperaturer, under -20 i ca 2 veckor, innan vi åkte till Sverige på juldagen, med ankomst annandagen. En helt underbar vecka tillbringades i Onsala, och nu saknar jag Cassie... )

3 comments:

Alyssa said...

Happy New Year! Hope you and D had a great holiday :D

Jess said...

Cute Christmas card. I hope you guys are recovering from your trip and staying warm somehow!!

Yvonne said...

Merry Christmas and Happy New Year, theresa

Hope you are doing better.